Terwijl hij op school zat aan de Liberty University in Lynchburg, Virginia, sloot Terry zich aan bij het bedienend personeel van de Thomas Road Baptist Church, misschien wel de grootste heilige plaatsen. Ondanks het feit dat Terry het meeste uit zijn tijd in die superkerkomgeving haalde, begreep hij al lang dat hij het bijzondere leven op een diepere manier moest beïnvloeden dan in een uberkerk denkbaar was.

Terry verhuisde in 1993 naar Vermont als gemeentebestuurder bij de North American Mission Board (SBC). Toen hij voor het eerst in Vermont opdook, diende hij in een stadje met minder dan 1000 inwoners. In 2001 werd Terry directeur van de Green Mountain Baptist Association. De aansluiting is een systeem van tempels in heel Vermont die samenwerken om nieuwe gebedshuizen te beginnen en vitale evangelisatie-ondernemingen te plannen.

Terry werkte in 2004 samen met twee verschillende families om de Faith Community Church in Barre, Vermont te beginnen. De gemeente is uitgegroeid tot de op één na grootste Southern Baptist-kerk op het grondgebied van Vermont en staat algemeen bekend om haar aankomst bij onkerkelijke jeugdige volwassenen. De gemeente gebruikt een bivocationale multi-pioniersmanier om met dienstverlening om te gaan.

Terry is een vurige spreker. Hij schrijft consequent voor een blog over hoe gebedshuizen op het snijvlak van Christus kunnen komen.